27 مهر 1403

  • 1403/07/25
  • - تعداد بازدید: 9
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان

به مناسبت هفته سلامت روان و هفته ی سلامت بانوان برگزار شد: برگزاری نشست آموزشی با موضوع ارتقای سلامت روان و شیوه زندگی سالم در اداره کار شهرستان زرقان

همزمان با هفته ی سلامت روان و هفته سلامت بانوان نشستی با موضوع ارتقای سلامت روان و شیوه ی زندگی سالم در اداره کار شهرستان زرقان برگزار شد.

همزمان با هفته ی سلامت روان و هفته سلامت بانوان نشستی با موضوع ارتقای سلامت روان و شیوه ی زندگی سالم در اداره کار شهرستان زرقان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان، شمیم اسلام پور کارشناس واحد سلامت روان این شبکه گفت: ۱۸ لغایت ۲۴ مهرماه با عنوان هفته سلامت روان معرفی شده است که امسال این هفته با شعار "اولویت امروز، سلامت روان در محیط کار" نام گذاری شده است. لذا در این راستا با توجه به تاکید همیشگی رئیس شبکه بهداشت و درمان زرقان به سلامت روان و ایجاد نشاط در محیط کار، به این مهم پرداخته شد و طی نشست های متعدد با ادارات مختلف سعی بر آن داریم که سلامت روان در محیط کار را جز اهداف و برنامه های تمامی ادارات و ارگان های شهرستان زرقان قرار دهیم. از این رو نخستین نشست آموزش ارتقا سلامت روان در محیط کار، با مدیر و کارکنان اداره کار شهرستان زرقان برگزار شد.
اسلام پور افزود:  آموزش های همگانی و فردی در تمام حیطه های سلامت روان از جمله مهارت های زندگی، فرزندپروری، برنامه غربالگری در حیطه سلامت روان جهت کارکنان بخش های دولتی و خصوصی و همچنین عموم مردم‌ در مراکز خدمات جامع سلامت در حال انجام می باشد و همشهریان عزیزان میتوانند با مراجعه به این مراکز نسبت به غربالگری وضعیت سلامت روان خود اقدام فرمایند.

اکرم دانیالی کارشناس واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان زرقان نیز ضمن حضور در این نشست آموزشی مطالبی را در خصوص شیوه ی زندگی سالم ارائه داد و گفت:
۲۴ لغایت ۳۰ مهرماه هفته ی سلامت بانوان نام گذاری شده است. بانوان به دلیل مشغله کاری در منزل و محیط کار کمتر به مقوله سلامت خود اهمیت میدهند و نیاز به حمایت بیشتری دارند. در یک نگاه کلی و اجمالی شیوه زندگی سالم روشی از زندگی است که سبب تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت و رفاه فرد می‌شود. تحقیقات انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد ورزش کردن، مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، پرهیز از سیگار کشیدن، حفظ شاخص توده بدنی در محدوده وزن طبیعی و رعایت یک رژیم غذایی سالم از جمله مصادیق یک شیوه زندگی سلامت‌ محور هستند که بایستی به مورد توجه همگان قرار گیرد‌.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 110902
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید