18 شهریور 1403

  • 1403/04/23
  • - تعداد بازدید: 50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان زرقان

آغاز اجرای برنامه سرشماری و ارائه ی خدمات مراقبت های بهداشتی به عشایر مستقر در منطقه بندامیر زرقان

برنامه سرشماری و ارائه خدمات بهداشتی به عشایرمنطقه بندامیر در شهرستان زرقان آغاز شد.



به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان، دکتر بابک بهزادی رئیس این شبکه ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای برنامه ی سرشماری و انجام برنامه های مراقبتی و بهداشتی عشایر حاضر در منطقه ی بندامیر، با همکاری اداره ی امور عشایر شهرستان زرقان جهت تامین خودرو، از روز گذشته تیم بهورزان و مراقبان سلامت مرکز خدمات جامع سلامت روستای بندامیر ضمن حضور در منطقه نسبت به انجام مراقبت های بهداشتی گروه های هدف اقدام نمودند.


منصوره مهدیان مسوول امور عشایری این شبکه افزود: در سال 1402 تعداد 503 نفر عشایر در منطقه ی روستای بندامیر حضور داشتند که خدمات مراقبتی و بهداشتی به ایشان ارائه داده شد. در سال جاری نیز با اعزام تیم بهورزان و مراقبان سلامت به محل استقرار عشایر در  این منطقه مراقبت های گروه های سنی مختلف شامل مادران باردار، سالمندان، کودکان و میان سالان و همچنین مراقبت های مربوط به بیماران دیابتی و فشارخونی انجام شد و مکمل های لازم جهت گروه های هدف توزیع گردید. ارائه ی آموزش های حوزه ی سلامت به خانواده ی عشایر، بیماریابی و ارجاع بیماران نیازمند به پزشک مرکز از دیگر خدمات ارائه شده توسط تیم اعزامی به محل استقرار عشایران این منطقه بود.
مهدیان اظهار داشت: در روز نخست این برنامه سرشماری 18 خانوار عشایر انجام شد و 70 نفر از این جمعیت مورد مراقبت های بهداشتی قرار گرفتند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 105207
کلیدواژه