27 مهر 1403

  • 1403/06/30
  • - تعداد بازدید: 24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان

چاقی در کودکان را جدی بگیرید!

تغذیه ناسالم ، سبک زندگی نادرست ،کم تحرکی ، عوامل ژنتیکی و درموارد نادری بیماری های خاص از جمله علل تاثیر در بروز چاقی و بیماری های مربوط به آن است که سلامت کودکان را تهدید می کند. امروزه چاقی نیز یکی از مولفه های سوءتغذیه است و فست فودها به عنوان یکی از مهمترین عوامل چاقی تهدیدی برای سلامتی افراد و بروز بسیاری از بیماری ها ی جدید به شمار می رود.

افزایش مصرف چربی، شکر، غذاهای فوری و تنقلات ، کاهش مصرف میوه و سبزی، افزایش سهم تامین انرژی چربی ، فرهنگ مردم از نظر مهمان نوازی و دور هم غذاخوردن و علاقه مندی به داشتن کودک تپل عوامل مستعد کننده چاقی در ایران است.

نوشیدنی‌های قندی یکی دیگر از عوامل موثر در چاقی است. تصور می‌شود که نوشیدنی‌های قندی فقط به نوشابه‌ها محدود می‌شود اما آبمیوه‌ها و سایر نوشیدنی‌های شیرین نیز در این گروه قرار می‌گیرند.

تغییر سبک زندگی در خانواده ها، آرام جویدن غذا، محدود کردن مصرف فست فودها، افزایش تحرک بدنی در کودکان و تشویق آن ها به بازی هایی که نیاز به تحرک بیشتری دارند میتواند از راهکارهای موثر در پیشگیری از چاقی در کودکان باشد.

اگر کودکتان به چاقی مفرط و خارج از کنترل مبتلا است حتما با پزشک خود و یا کارشناس تغذیه مشورت کنید تا علل آن مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز رژیم غذایی مناسب برای وی تجویز شود‌.

«واحد آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان زرقان»

  • گروه خبری : پیام سلامت,اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 108918
کلیدواژه