29 شهریور 1403

  • 1403/03/12
  • - تعداد بازدید: 108
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان

در صورت ابتلا به حیوان گزیدگی چه کنیم!

کارشناس مبارزه با بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان زرقان نسبت به آگاهی همشهریان از فرآیند حیوان گزیدگی هشدار داد.

کارشناس مبارزه با بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان زرقان نسبت به آگاهی همشهریان از فرآیند حیوان گزیدگی هشدار داد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان، طاهره فرجی کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری های واگیر این شبکه گفت: بهترین زمان مراجعه جهت درمان گزیدگی با حیوانات خانگی و ولگرد زمان رخداد گزش می باشد. گاهی دیده می شود افرادی که دچار حیوان گزیدگی شده اند چند روز بعد جهت تزریق واکسن و درصورت نیاز سرم به مرکز درمان مراجعه می کنند که این امر می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای برد به دنبال داشته باشد.
فرجی افزود: طی دو ماه گذشته از سال متاسفانه دو‌ مورد فوت ناشی از بیماری هاری در کشور اتفاق افتاده که یکی از موارد در اثر تاخیر در انجام اقدامات درمانی بوده است.هاری بیماری صد در صد کشنده می‌باشد و اقدامات درمانی در گزش با حیوانات خانگی و ولگرد یکسان می باشد.   
این کارشناس مبارزه با بیماری ها اظهار داشت: درصورت گزش حیوانات خانگی و یا واگرد، ناحیه مورد گزش را با آب و صابون فراوان به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شستشو دهید و به مراکز درمان حیوان گزیدگی مراجعه نمایید. 
مراکز درمان هاری بصورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز است. مرکز جامع سلامت ضیغمی روزهای اداری از ساعت ۸ لغایت ۱۴ و بیمارستان امام حسن عسکری (ع) در روزهای تعطیل و روزهای غیر تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۸ صبح فردا به عنوان مراکز درمان هاری در شهرستان زرقان هستند که بایستی مورد توجه همشهریان عزیز قرار گیرند.
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 103018
کلیدواژه