27 مهر 1403

  • 1402/09/08
  • - تعداد بازدید: 66
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پویش ملی سلامت این بار در کارخانه ابرسیمین و صنایع پلاستیک ایران در شهرستان زرقان

پویش ملی سلامت این بار در کارخانه ابرسیمین و صنایع پلاستیک ایران در شهرستان زرقان اجرا شد.

پویش ملی سلامت این بار در کارخانه ابرسیمین و صنایع پلاستیک ایران در شهرستان زرقان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان، این شبکه گفت: در ادامه ی برنامه ی پویش ملی سلامت، با پیگیری وهماهنگی های انجام شده کارکنان کارخانجات ابرسیمین و صنایع پلاستیک ایران در شهرستان زرقان مورد غربالگری فشارخون و دیابت قرار گرفتند. در این برنامه ی دو روزه تعداد 105 نفر از کارکنان این صنایع مورد ارزیابی سلامت قرار گرفتند و 16 نفر مشکوک به فشارخون بالا و پنج نفرمشکوک به دیابت شناسایی شدند، که جهت تایید بیماری به پزشک خانواده ارجاع داده شدند.

حمیدرضا ابراهیمی کارشناس مسوول مبارزه با بیماری های غیرواگیرافزود:  با توجه به بی علامتی بیماری دیابت و فشارخون معمولا بیماران از بیماری خود اطلاعی ندارند، لذا به شهروندان فهیم زرقانی تاکید میگردد جهت ارزیابی سلامت خود در پویش ملی سلامت مشارکت فعال داشته باشند و فارغ از دغدغه های روزمره کمی به مقوله ی سلامت خود بیشتر اهمیت دهند.

ابراهیمی اظهار داشت: پویش ملی سلامت از تاریخ 20 آبان ماه 1402 شروع شده و تا 15 دی ماه ادامه دارد دراین طرح آزمایش قند خون ناشتا و اندازه گیری فشار خون به صورت رایگان توسط پزشکان خانواده شهری وروستایی و مراقبین سلامت و دو تیم ثابت وسیار در سطح شهر در حال انجام است و قرار است تمامی افراد بالای 18 سال طی دوماه مورد ارزیابی سلامت قرار گیرند. پایان خبر./

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 90824
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید