27 مهر 1403

  • 1403/07/21
  • - تعداد بازدید: 20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان

دیدار با دو سالمند ساکن محله ی شهریار و روستای چاه سرخ زرقان به مناسبت هفته ملی سالمندان

به مناسبت هفته ی ملی سالمندان با حضور رئیس مرکز بهداشت، کارشناس واحد سلامت سالمندان و کارشناس مبارزه با بیماری های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان زرقان و کارشناس اداره بهزیستی، با دو سالمند ساکن محله ی شهریار و روستای چاه سرخ این شهرستان دیدار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان، دکتر سیدحسن احمدی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشتاین شبکه گفت: هفته ملی سالمند فرصتی برای افزایش آگاهی عمومی جامعه در زمینه چالش‌ ها و نیازهای این گروه سنی و به ویژه توجه به وضعیت سلامت روانی و جسمی آنهاست تا با دقت بیشتری از این گنجینه های سرشار از تجربیات در خانواده ها و سطح اجتماع مراقبت نمائیم. گرامیداشت سالمندان در دین ما به طور ویژه مورد تاکید قرار دارد و دیدار با سالمندان و برآورده کردن خواسته هایشان منجر به پایداری بنیان خانواده ها و برکت در منزل میشود. مشارکت سالمندان در انجام امور اجتماعی نیز علاوه بر استفاده از تجربیاتشان، موجب تقویت روحیه و سلامت روانی در آنها نیز می‌شود و باید بیشتر مد نظر قرار گیرد.


ندا خرمی کارشناس واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان زرقان نیز گفت: مراقبت های گروه سنی سالمندان توسط مراقبین سلامت در تمامی پایگاه های پزشک خانواده به صورت دوره ای و رایگان انجام میشود و ما از سالمندان گرامی تقاضا داریم جهت انجام این معاینات به پزشک خانواده خود مراجعه نمایند.


در این بازیدها ضمن اخذ فشارخون، راهکارهای پیشگیری ابتلا به بیماری های غیرواگیر و لزوم انجام مراقبت های سالمندی توسط کارشناسان این شبکه به سالمندان و خانواده ی آنها توصیه شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 110320
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید