27 مهر 1403

  • 1403/07/21
  • - تعداد بازدید: 18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان

در پی حمله سگ‌ نگهبان به کودک ۸ ساله در زرقان مسوول واحد مبارزه بابیماری واگیر شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان هشدار داد: هاری در کمین کودک ماست، بیشتر مراقب باشیم!

مسوول مبارزه با بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان زرقان نسبت به گزش حیوانات خانگی هشدار داد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان، طاهره فرجی کارشناس مسوول مبارزه با بیماری های واگیر این شبکه ضمن اعلام این خبر گفت: بیستم مهرماه سال جاری، کودک ‌هشت ساله ای که در یکی از باغ های مجاور شهر زرقان به‌ منظور غذا دادن به سگ نگهبان این باغ نزدیک می شود، متاسفانه مورد حمله این سگ قرار گرفته و از ناحیه دهان و چانه مورد گزش واقع می شود. خوشبختانه والدین کودک به موقع وارد عمل شده و‌ از وارد شدن آسیب های جدی تر جلوگیری می شود. پس از انتقال کودک به بیمارستان زرقان، اقدامات اولیه درمانی شامل شستشو و واکسیناسیون برای این کودک انجام شد و جهت معاینه تخصصی و‌ ادامه روند درمان به بیمارستان خلیلی شیراز ارجاع داده شد.
فرجی افزود: حمایت از حیوانات کار پسندیده ایست اما نباید بگذاریم که به قیمت به خطر انداختن جان کودکان مان تمام شود. هاری در کمین کودکان ماست. در شش ماهه نخست سال جاری ۷۱ درصد از مراجعین به مراکز دریافت خدمات درمانی حیوان گزیدگی، کسانی هستند که توسط سگ و گربه های خانگی گزیده شده اند.
هاری یک بیماری ویروسی صددرصد کشنده است که بواسطه عامل ایجاد کننده (ویروس) به راحتی می تواند مانند سرماخوردگی از حیوانی به حیوان دیگر و از طریق گزش به انسان منتقل شود. باید بدانیم که واکسیناسیون حیوانات ایمنی کامل در برابر بیماری به آن‌ها نمی دهد.
کارشناس مسوول مبارزه با بیماری های واگیر زرقان اظهار داشت:
متاسفانه ۳۵درصد مراجعین به مراکز درمان هاری کودکان هستند که باتوجه به حمله ویروس هاری به سیستم عصبی این گروه بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار دارند. لذا انتظار می‌رود خانواده ها در راستای نگهداری حیوانات خانگی تأمل بیشتری داشته و سایر راه‌ها را برای گذران اوقات فراغت کودکان انتخاب کنند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 110319
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید