29 شهریور 1403

  • 1403/06/24
  • - تعداد بازدید: 12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان

در نشست آموزشی پیشگیری از خودکشی در شبکه بهداشت و درمان زرقان تاکید شد: افکار خودکشی را جدی بگیرید!

به مناسبت ۱۰ سپتامبر، روز جهانی پیشگیری از خودکشی دوره آموزشی توانمند سازی در زمینه ی شناسایی و پیشگیری از خودکشی ویژه مراقبین سلامت و‌ بهورزان شهرستان زرقان طی دو روز در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان زرقان، دکتر سیدحسن احمدی رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی این شبکه گفت: روز جهانی پیشگیری از خودکشی از سوی انجمن جهانی آن، از سال ۲۰۲۴ تا سال ۲۰۲۶ به نام «روایت درباره خودکشی را تغییر دهید و درباره خودکشی صحبت کنید» نامگذاری شده است. با توجه به اهمیت موضوع در سالهای گذشته برنامه شناسایی و پیشگیری از خودکشی نقش پررنگ تری در حوزه بهداشت و درمان داشته و در رأس برنامه های پراهمیت آنها قرار گرفته است.

در سال های گذشته فرض بر این بود که صحبت در خصوص افکار آسیب رسان میتواند بروز این دست از رخداد ها را افزایش دهد، اما این درحالیست که پژوهش‌ها نشان می‌دهد صحبت درباره این افکار، نه تنها منجر به تخلیه هیجان شده، بلکه زمینه ی کمک رسانی به این دسته از افراد را فراهم می‌کند.

 شمیم اسلام پور کارشناس واحد سلامت روان شبکه بهداشت و درمان زرقان توصیه کرد: در صورت مواجه شدن با فردی که افکار خودکشی دارد به حرف هایش با جدیت گوش کنید و مشکلات مطرح شده را بی اهمیت جلوه ندهید. از سرزنش و نصیحت بپرهیزید و تا حد امکان فرد را تنها نگذارید و او را به انجام گفت و گو با روانشناس تشویق کنید.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 108618
کلیدواژه